In honour of 2014

Gjorde du något 2014 som du aldrig gjort förut?
Åkte till USA! Var på bröllop. Slutade på ett jobb. Tatuerade mig. Gick i Prideparaden. Åt sniglar. Var på Disneyland och Universal Studios.
 
Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Bara familjevänner, så ingen i min egen ålder.
 
Vilka länder besökte du?
England, Sverige (räknas när man bodde i England), Portugal och nu USA!
 
Är det något du saknar år 2014 som du vill ha år 2015?
Mer festivaler, häng med kompisar och saker att se fram emot.
 
 
 
Vilket datum från år 2014 kommer du alltid att minnas?
Kan inte datumen men dagar; När jag tatuerade mig. När jag var på Miguels bröllop i Portugal. När jag firade ett år med Jesper (19/5). Disneyland!
 
Vad var din största karriärsmässiga framgång?
Att jag fick fast och utökad anställning på jobbet både i London och här i Sverige. Att jag bestämte mig för att jag ska plugga upp betygen.
 
Och din största framgång privat?
Att jag blivit mer säker i mig själv och mer fuck världen (när det kommer att bry sig om vad andra tycker om mig). Att jag äter mycket mycket mindre kött. Att jag och Jesper firade ett år (och fortsätter vara tillsammans).
 
 
Vad spenderade du mest pengar på?
Inredning, kläder/skor eller mat skulle jag tro.
 
Vilka låtar kommer alltid att påminna dig om 2014?
Seasons (Waiting On You) - Future Islands
Hela Huset - Veronica Maggio med Håkan Hellström
Hela Bakrupt! albumet med Phoenix.
Vanderlyle Crybaby Geeks - The National
Kärlekens Tunga - Eldkvarn
FALLINLOVE2NITE - Prince Zooey Deschanel
Loving You Was Crazy Shit - Vit Päls
och en hel del av Håkan, Arcade Fire och Lykke Li.
 
Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Ledsnare, har kännt mig mer ensam i år än vad jag gjort på länge plus att det ibland varit lite knagligt med kompisar. Men även det känns bättre nu när jag bor i Stockholm igen och många kompisar också gör det.
 
Vad önskar du att du gjort mer?
Gått på festival. Gått upp när alarmet ringde. Diskat direkt. Skickat fler brev.
 
 
 
Blev du kär i år?
Fortsatte vara kär! I Jesper <3
 
Den bästa tv-serien?
Parks and Recreation! Och Castle. Kan fortsätta rabbla men de var nya för i år.
 
Bästa böckerna du läste i år?
Om man inte räknar böcker jag läste om så blir det nog The Twelve (fortsättningen på The Passage) vilket är en så sjukthimlaoverkligtasbra sci-fi post-apokalyptisk boktriologi. Plus Liv Strömqvist serier.
 
Bästa filmen du såg i år?
Gone Girl för när jag och Jesper såg den blev vi helt mindblown och kunde inte sluta prata om den (minus för slutet bara). Boyhood, bara det faktum att det tog de tolv år att spela in den så att de kunde följa en pojke växa upp gör den till den satsigaste filmen någonsin - sen var den väldigt bra också. Her, årets mysigaste film.
 
 
 
Den maträtt du åt oftast 2014?
Bulgursallad, Sushi, Hamburgare eller Pad Thai! Mina fyra favoriter. Fast nej vänta, svaret är ju äggmackor!
 
Något du önskade dig och fick? 
Så många saker pga bästa familj och vänner. Fick i princip allt på min önskelista när jag fyllde år och den materiella glädjen är helt magisk!
 
 
Vad gjorde du på din födelsedag 2014?
Blev väckt och uppvaktad hemma i Bromma, blev bjuden på lunch av Elin, blev bjuden på middag av Jesper och åt tårta. Plus att jag hade fest bara några dagar senare!
 
Högsta önskan just nu? 
Att den här resan blir precis så bra som jag tänkt mig. Att vår politiska situation i Sverige ska tagga ner ett par hekto (till det bättre). Att nästa år ska vara lite lyckligare för alla.
 
Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? 
Fler tatueringar. Om Sverige, Norge och England låg närmare varandra (typ 500m). Om alla vänner borde i samma stad.
 
Vad fick dig att må bra?
Kramar med Jesper. Prata länge med kompisar om viktiga saker. Att inte behöva vara ensam. Att komma hem till familjen och inte behöva tänka på någonting.
 
Vem saknade du?
Astrid, Anna, Hannah, Ida, Hannah. Alla kompisar som bor någon annanstans.
 
Vad är du mest stolt över?
Att jag klarar mig själv. Bor själv och klarar mig utan föräldrar (typ isolerar om fönster, städar, diskar (kanske inte alltid tillräckligt ofta), tvättar, osv). Jobbade som ett jävla djur och det lönade sig (fick utökat kontrakt och mer ansvar).
2014, min vardag | |
Upp