sista dagen i utlandet

Idag är vår sista hela dag här och imorgon åker vi tidigt på morgonen härifrån så idag har vi passat på att träffa Miguel och Julie en sista gång, vi åt lunch tillsammans med de och pappas kompis på en mexikansk restaurang där det springer runt kattungar.

Restaurangen och dess interiör.

Kattunge

Efter en god lunch sa vi hejdå och vår familj åkte sen vidare till stranden för att bada en timme, vågorna var så otroligt stora att man omöjligt kunde ta sig längre ut än ett par meter innan man spolades in igen. Men det var himla kul att slänga sig i vågorna och sen skjutsas in igen (så länge man inte tappade fästet och hamnade som i en torktumlare)!

Kolla ba vilka vågor!

Alldeles sandiga fötter hade man efteråt (för att inte tala om resten av kroppen).

Just nu sitter jag i lobbyn och ser på Fringe i väntan på att det ska bli middag, är helt slut efter allt tumlande.
2014, min vardag, resor | | Kommentera |

Böcker, marknader och middag i solnedgången

Solnedgången utanför restaurangen var himla fin.

Alla var så tagna att de var tvungna att ta bilder.

Igår blev också en dag vid poolen, har läst ut min bok (del två av Justin Cronins trilogi The Passage) och började samt slutade igår läsa Divergent, samma bok som jag såg på bio för inte allt för länge sen, snabbt gick det att läsa den trots sina 487 sidor! Efter att boken var utläst och solen börjat gå ner åkte vi iväg för att möta upp pappas kompis för middag. Precis utanför restaurangen var det en marknad där jag passade på att köpa en drömfångare, två armband och en liten souvenir till Jesper. Middagen sen var god och kvällen avslutades med två kulor citron sorbet.
2014, min vardag, resor | | Kommentera |

en dag på stranden

En man hade på sig badbyxor med olika pastasorter på sig, typ världens bästa badbyxor!!!

Pappa och Christina med sina brädor!

Igår hade vi en dag utanför hotellet, vi drog till Guincho stranden för att få lite äkta sol och bad feeling. Efter att ha ätit lunch på deras strandbar hyrde Christina och pappa surfbrädor medans mamma och jag la oss i sanden för att sola lite, efter ett tag blåste det på rätt rejält och de hissade röd flagga för att vågorna blev så stora - då tröttnade jag på att sola för det enda som hände var att det blåste sand i ansiktet på mig så jag och Christina begav oss ut i vattnet och slängde oss i vågorna.

Miguels hus.

Pojken som talar med hundar.

Katten Obama.

Senare på kvällen rörde vi oss till Miguel igen för att äta upp all mat som blivit kvar efter bröllopet. Det vart en jättetrevlig kväll med god mat, hemgjord glass och massa intressanta diskussioner. Nu har vi sagt hejdå till hela Miguels familj då de åker imorgon och dagen idag tillbringas på hotellet!