Queen of Birthdays

Vi höll festen inne i Ellens gamla lägenhet för den har en mer öppen planlösning och här sitter sex av mina kompisar på de få stolar jag hade hemma hos mig.
 
De sjöng för mig och jag fick tårta så var jättelycklig trots att det brann läskigt!
 
Jag framför massor av kompisar och mitt presentbord!
 
Jag och Josse!!
 
Lisa och jag!!
 
Anton, Elin, Freddi och Josse!
 
Drack prosecco och var lycklig pga har massor av bra kompisar!
Jag åt guacamole och var lycklig // Såg inte lycklig ut men var det.
 
Elin och Freddi på toaletten i mina hattar!
 
Kissa och fota samtidigt // OBS DROTTNING PGA MIN FÖDELSEDAG!
 
Jag var drottning för det var min födelsedag!
 
Vet inte hur länge vi var inne i badrummet men vi har cirka 1000 bilder och hade jättekul!
 
Min skärm hade gått sönder dagen innan och det går en spricka rakt genom selfiekameran så alla mina selfies ser ut såhär nu.
 
Sandra som en lycklig kung // Hellberg som drunk kung.
 
Coola kompisar utklädda till bra saker.
 
Hanna och Andrea, också coola och "utklädda"!!
 
Hanna och Andrea blev bästisar // Jag och Hanna var bara generellt coola.
 
Emil gör fula fingerfigurer // Söta Emil & Ellen.
 
 Alfred som Stormtrooper och Matto som solen!
 
Min konstiga granne kom ner för att vara med (?) trots att han är typ 35 (?) och sen tog han av sig sjkortan (?) // Och jag var drottning som alltid men med en hatt under kronan den här gången.
 
Freddi med en lösmustasch // Vi tre var coola igen men utan en toalett denna gång + födelsedagspresent!!.
 
Och ungefär såhär såg det ut när alla gått hem fast massor av fler flaskor överallt!!

Fredag den 21/11 (aka två dagar efter min födelsedag) så hade jag födelsedagsfest!! Hade förberett i dagar med att flytta över 50% av mina möbler till Ellens lägenhet, göra en bara bra låtar spellista, göra cirka tre liter guacamole samt cirka fem liter bål med Elin, pynta hela Ellens lägenhet med pompoms, girlanger och ljus av olika slag. Under hela fredagen skyndade jag runt på stan och handlade grejer samt förberedde inför festen så trots massor av hjälp från Elin fick jag inte i mig mer mat än en liten bit kladdkaka och typ två bitar halloumi = dålig start inför festande. Så en bit in på festen finns det fler foton än minnen men det spelar ingen roll!

Folk började droppa in vid halv nio, folk hade med sig fina presenter och alla var glada (jag var nog gladast)! Till slut var vi cirka 23st i Ellens gamla och lilla lägenhet så festen var i full gång och allt var supertrevligt. Jag fick en gran med massa pynt av Elin (men OBS får inte granen förrän början på december), en drink av Freddi (som vi tog onsdagen efter), en mugg (finns på bild ovan) och två olika girlanger av Josse och Lisa, en flaska favoritvin av Matto, en flaska favoritcider av Emil, 12000 instagramföljare av många/ de flesta kompisar men är osäker på exakt vilka, en tårta av Hanna, en pläd och två doftljus av Annika, Sandra, Erika, Jonne och Acke (tror jag) samt en valbricka, mustaschsugrör och en valposter av Ellen och Andrea (och jag har gett Ellen samma poster fast målat den blå pga internskämt!!!)! Så fina/bra saker!! De sjöng alla för mig två gånger och jag fick blåsa ut ljus en av de gångerna och min granne (som är typ 30+) kom ner ett tag (?!?!) och allt var så himla bra/tokigt. En jättebra kväll precis som födelsedagsfestskvällar ska vara!
2014, min vardag | |
Upp