Tate Modern och Victoria and Albert!

Themsen är underbart ren.
 
Utanför Tate har de planterat björkar, när man är där känner man sig ju nästan hemma! 
 
 
Modern konst.
 
På flera ställen hade de sådana här posters med viktigt budskap.
 
Mer modern konst.
 
Fler vettiga kort!
 
Mer modern konst. // De hade suttit upp en spegel i ett av rummen och jag tyckte det var den bästa konsten (love myself).
 
Fish and chips.
 
Gulligt sällskap!
 
Älskar den här skylten som sitter innanför entrén på Victoria and Albert Museum. 
 
På tisdagen i London hade vi våran stora kulturdag, vi gick upp tidigt för att åka till och tillbringa förmiddagen på Tate Modern! Både Anki och jag älskar att gå på museum och framförallt älskar vi att kolla i museibutiker. Tate Modern hade, förutom jätteintressanta utställningar, flera museibutiker med massor av fina och vettiga grejer. Jag hittade flera stycken jättefint illustrerade barnböcker med handling som hade så mycket girlpower, blev jättesugen på att köpa trots att det lär dröja ett par år innan jag skaffar barn för det känns som att det är lika bra att börja samla så att jag har några riktigt bra den dagen jag har någon att läsa för. Efter att vi kollat på skulpturer och målningar i ett par timmar begav vi oss ut i solen igen, vi slog oss ner på en pub precis vid vattnet och åt varsinn fish and chips innan vi rörde oss vidare mot Victoria and Albert Museum mest bara för att kolla i deras museibutik. Köpte med mig en tygpåse och två fröpåsar med de finaste förpackningarna. När vi var klara på V&A var vi tvungna att skynda oss tillbaka in till Oxford Street för att ta oss till Sketch och dricka afternoon tea. Men det blir ett annat inlägg!! 
2015, London, resor | |
Upp