Bye, bye, bye

Busshållplatsen med alla chickenbussar.
 
Honduras var obeskrivligt vackert. 
 
Taggad på att åka hem efter fem månader i syd och centralamerika. 
 
Den sista selfien någonsin med min fina keps. RIP.
 
Torsdagen den fjärde februari vaknade vi tidigt, gick till affären och köpte billig rom innan vi hoppade i en taxi, buss och sen en buss till innan vi kom till gränsen mellan Nicaragua och Honduras. Vi promenerade över den lilla gränsen och sen hoppade vi en buss, en buss till och en taxi för att ta oss till Tegucigalpa och vårt hostel. Det var en jättemysig resa genom bergen och både Nicaragua och Honduras är så vackert!!! Hela resan satt jag och tittade ut genom fönstret med musik genom öronen. Trötta som vi var när vi kom fram köpte vi med oss Pizza Hut till hotellet som vi åt på vårt rum och sen somnade vi. Dagen efter, fredagen den femte, packade vi ihop våra väskor och hoppade in i bilen som tog oss till flygplatsen. Där checkade vi in för vårt flyg, köpte lite mat och satte oss sen för att vänta på vårt flyg. Matto skulle flyga Tegucigalpa - Panama City - Amsterdam - Stockholm och jag skulle flyga Tegucigalpa - San Jose men trots att vi hade olika destinationer skulle vi med samma flyg, det stannar nämligen i San Jose för att släppa av och plocka upp folk, så vi gjorde sällskap ut till flyget och när vi landat i San Jose kramade jag hejdå till honom innan jag gick av. Då var det hejdå Matto, hejdå sällskap och hejdå min adidas keps för den tappade jag på flyget och har inte fått tillbaka </3 
 
Efter det tillbringade jag två nätter i San Jose och gladdes över att få vara ensam, gick till ett shopping center och hängde där i bokaffärer och på bio. Såg The Revenant som var helt okej och köpte en barnbok på spanska så att jag kunde öva upp mitt språk i och med att jag inte kunde ett enda ord spanska. Efter den andra natten packade jag snabbt ihop mina väskor och hoppade in i en taxi till busshållplatsen där jag köpte en biljett för bussen till Jacò som jag sen hoppade på.... 
2016, min vardag | |
Upp