3 dagar v 50

Drog spontant till Oslo över nyår för att fira in det nya året med min sister from another mister Ida och har därför glömt bort bloggen i allt detta flängande. Tänker därför hoppa tillbaka till vecka 50 för en snabb recap av en vecka med mycket jobb men också en hel del ~skoj~. 

Hanna jobbar på Jascha i The Gallery i MoS och är ca världens bästa butiksbiträde, gå dit och handla av henne!! Shameless promotion.


Har sen öppningen av MoS varit där åtminstone tre gånger bara för att gå förbi Hannas jobb och hänga, den 14/12 var inget undantag! Efter att jag jobbat i Kista tog jag mig dit för att planera hennes brunch och visa upp mig i min nya sweatshirt (Mer+Der 4-ever). Var där i ca 3h och vi lyssnade på JB, diskuterade outfits för Hannas diverse julfester och planerade hennes brunch in i minsta detalj. När klockan närmade sig åtta klädde jag på mig ytterkläderna och masade mig iväg till pendeln för att åka hem och sova!

Finn vovven. 

Pad thai med tofu kan vara min nya favoriträtt.

Two babes, one picture.

När jag slutade jobbet dagen därpå fick jag skynda mig till fridhemsplan (och när jag säger skynda mig menar jag "bara" stanna kvar på jobbet i 30 min efter att jag slutat) för att möta upp pappa och plocka upp min main bae Doris <3 Mamma och Christina hade åkt till England för att köra hem Lotta och pappa skulle iväg på fest så Doris fick komma och bo hemma hos mig ett par timmar. Vi ringde såklart över lite fler kompisar (Ellen och Christopher) för att maxa hänget och så lagade vi alla vego pad thai. Det blev jättegott och vi hade det så trevligt, ville aldrig att de skulle gå hem. Men klockan blev mycket och jag skulle upp tidigt dagen efter så när Ellen och Christopher skulle hem klädde Doris och jag på oss ytterkläderna för att följa de hem. 


Den 16/12 hade nya Star Wars filmen premiär och Jespers syster Ida hade kommit hem från Australien efter att ha varit borta i ett år! Jag fick inte njuta av någon av dessa storslagna händelser utan hängde istället på jobbet, där jag hade fått årets julklapp från HK (två biobiljetter + donation till Childhood, sååå fint!!). Efter jobbet träffade jag Jesper och vi satte oss för att se den sista star wars filmen innan den nya (next best thing) och peppade som fan för morgondagen då vi skulle åka ut till MoS och se Star Wars: The Force Awakens!
2015, min vardag | |
Upp