Oslo part 2

Amanda och Therese kom hem till ~oss~ för att hjälpa oss äta upp resterna.
 
Det kändes coolt att kolla skärmen och det stod 1 Jan 2016, oftast när det står 1 jan något så har en propp gått och man måste ställa om klockan. This was the real deal.
 
När alla andra åt bakispizza åt vi bakissushi.
 
Diva<3
 
Vi vaknade halv två på nyårsdagen och tackade oss själva tusen gånger om för att vi städat undan allt kvällen innan, istället för att städa i flera timmar kunde vi bara gå upp och sätta oss och äta. Efter en timme ungefär kom Amanda och Therese över för att hjälpa oss äta upp resterna, de hade tillbringat sin morgon hos Andrea och städat hennes lägenhet efter festen. Vi åt så mycket av resterna från kvällen innan vi orkade och det som blev över skickade vi med Amanda och Therese när de skulle konka hem bordet och besticken de lånat ut kvällen innan. När de gått hängde Ida och jag framför varsinn dator tills våra magar började kurra och vi bestämde oss för att gå ut och käka sushi. Vi hoppade in i Idas bil och hon tog mig på en liten rundtur innan vi åkte för att äta, fick bland annat se hennes skola som hon är på varje dag och jag förstår varför hon trivs så bra för den är jättefin! Sen käkade vi sushi på samma ställe som vi alltid käkat sushi bara några minuter ifrån där hon brukade bo med sin mamma, men där en ny familj bor nu. Efter sushin åkte vi hem till hennes mammas nya lägenhet, har inte träffat Borghild på åtminstone två år heller så det var väldigt mysigt att få träffa henne och se hennes fantastiskt fina lägenhet! Vi blev bjudna på te, choklad och jag fick en stor kram när jag kom dit. Så småningom började vi alla bli trötta så Ida och jag hoppade in i bilen igen och åkte tillbaka hem till henne, där tillbringade vi resten av kvällen med att se på Boys och leka med diverse sociala medier. Vid två somnade jag vilket var jättedumt för vi skulle upp redan vid sex dagen efter så att Ida kunde skjutsa mig till flygplatsen. Jag hade packat allt kvällen innan så det var bara att kånka ner alla saker för trappan och sen hoppa in i bilen, vi pratade nonstop hela vägen och efter en kort frukost på Starbucks kramades vi hejdå och jag försvann genom säkerhetskontrollen. Det blev mitt kortaste besök i Oslo någonsin men ändå ett av de bästa, det var så otroligt mysigt att få ringa in det nya året med min bästis och att få besöka Oslo efter två års uppehåll! 
2016, resor | |
Upp