Semesterstart

 
 
Lite trötta bilder från V&As hemsida.
 
I måndags kom dagen som jag längtat efter så länge - första dagen på semestern! Har efter månader av att som max vara ledig två dagar i sträck äntligen bokat en hel veckas semester och är ledig till och med tisdag den tredje juni. Äntligen får jag chans att göra allt det jag annars inte har tid för; umgås med kompisar, dricka alkohol, sova, ha picknick jämt, sola och bara ta det lugnt. Inledde semestern med att ta mormor på Victoria and Albert Museum för att se deras utställning på italienskt mode. Det var sjukt kul och jättetråkigt att man inte fick ta några bilder för kläderna de visade var så snygga, roliga och intressanta. Efter utställningen och en obligatorisk museifika promenerade vi till Harrods för att köpa Lemon Curd och marmelad till mormor innan vi sa hejdå för dagen.

Och idag har jag - trots semester - haft en jätteproduktiv dag. Var förbi jobbet för att krama på min bffw (Best Friend From Work) Hannah samt skriva på min avskedsansökan - vilket var både spännande, läskigt och skönt att få gjort. Nu är det officiellt och den 19 juni jobbar jag min sista dag på Tiger i Kingston. Efter all den dramatiken hoppade jag på tåget och åkte in till Victoria där jag mötte mormor. Hjälpte henne till och på rätt tåg mot Gatwick Airport, vi sa hejdå för den här gången och underbar som hon är tog hon hem en väska med saker åt mig (<3, mormor asså). Bara någon minut efter det ringde Freddi och sa att hon var framme i Victoria så skyndade mig för att möta henne, vi kramades hej efter några månader ifrån varandra och hoppade sen på tåget till mig. Väl hemma hann Freddi inte mer än öppna sina väskor innan hon hoppade på tåget tillbaka in till stan igen för att träffa en gammal jobbkompis som tyvärr bara kunde ses idag. Själv stannade jag hemma för att fixa iordning lite (och se på serier) innan jag också hoppade på tåger in till central igen för att åka till Camden och Lock Tavern där Sofia och Freddi väntade på att vi skulle äta middag ihop. Vi hade en jättetrevlig kväll, njöt av deras goda mat och dricka samt att vara återförenade alla tre samtidigt igen. Tröttheten kom dock smygandes så vid elva åkte vi hemåt och nu har jag och Freddi precis sagt godnatt efter att ha sett en stund på Cloudy with a Chance of Meatballs. Nu ska jag krama på Jesper som jag inte träffat alls idag och sen sova för jag är helt dödstrött och jätteledig!
2014, London | |
Upp