Höstdepression

Eftersom jag inte har fast anställning förrän i November och alla kompisar antingen bor i andra städer/länder, pluggar eller jobbar regelbundet så har jag haft ganska mycket ensamtid. Jag ska inte ljuga, det suger rätt hårt och jag har därför inte orkat blogga något (och inte heller haft något att blogga om). Man blir lite deppig av att sitta ensam hemma hela dagarna och höstmörkret gör en inte direkt lyckligare. Förra veckan hann jag trots all ensamhet faktiskt hitta på en hel del bra saker.
 
 
 

 
1. I tisdags förra veckan åt Jesper och jag middag ihop innan vi gick på bio och såg Wish I Was Here, filmen Zach Braff gjorde med hjälp av mer än 46 000 människor som "donerat" pengar till projektet! Det var inte den bästa filmen jag sett men den var otroligt mysig för de spelade musik av Bon Iver, det var massa skådespelare från Scrubs med och bara en generellt fin story, den lämnade en varm känsla i magen.

2. Jag var hemma hos Josse i förra onsdagen och åt indisk mat med henne, Lisa, Josses syster Lollo och Josses pappa. Josse, Lisa och Lollo pluggar alla (helt olika saker) just nu och är mitt uppe i prov/tentaperioder så det blev en tidseffektivmiddag med massa prat och en hel del skratt. Det är alltid lika kul att hänga i Josses kök, har bara massa fina minnen därifrån och har många gånger sagt att (förbered er för jobbig tanke) om hela min familj skulle dö då skulle jag vilja bli adopterad av Josses familj för det är den som känns näst mest som hemma.
 
 
 
 

3. Efter personalmötet förra torsdagen så mötte jag upp Elin i stan för att kolla på växter, kika in på TGR jag hjälpte till att starta upp och shoppa lite. Blev jättesugen på att köpa en liten elefantöra (är jättesvåra att hitta stora) och köpte en del fina småsaker till min lägenhet. Det var också jättemysigt för vi hade inte träffats på ett tag och hann med att både fika, shoppa och prata om allt möjligt.

4. För en vecka sen efter en jättekul dag på jobbet och lite shopping i SKHLM Centrum firade jag att det var löning genom att gå ut och ta en öl med Linh! Vi båda var ordentligt trötta så det blev inte mer än två öl, men vi hade så himla trevligt. Vi hade inte träffats på cirka två månadet så vi hade massor att prata om och
 
 

5. På lördagen sen så var jag ledig och skulle på konsert med Jesper på kvällen och se The War on Drugs men innan det träffade jag Mikaela för att fika, promenera och hänga en sista gång innan hon och Elin åkte till Thailand. Det blev en jättemysig dag trots regnruskigt väder och efter en jättebra konsert (där alla var så sjukt långa att jag knappt såg oavsett var jag stod) så mötte jag upp Mikaela, Elin, Freddi och två av Mikaelas jobbkompisar för att öla enda in på småtimmarna (vilket såklart blev en timme längre när klockan ställdes om och den gick från att ha varit tre (dags att gå hem) till att bara vara två (fortsätta festa)!).  
 

6. På söndagen var det i vanlig ordnin middag hemma i Bromma, men den här kvällen så stog även pumpaskärning på agendan. Efter middagen letade jag, Jesper och Christina efter inspiration vilket till slut kom att se ut som ovan.
2014, min vardag | |
Upp