Pannkaksfrukost, burgare och teater.

Älskar Stockholm

Älskar honom

Älskar bra burgare

Dagen efter konserten ville jag fortsätta carpa innan jag återigen tvingade ner näsan i fysikböckerna så Jesper och jag tog en lång sovmorgon innan vi lagade amerikanska pannkakor till frukost och sen tog oss ut på stan. Vädret var fint men molnigt och skapade riktigt dramatiska skyar över oss. Vi gick runt ner mot kungsträdgården, över till slottet och sen vidare till gamla stan. Vi promenerade så pass länge att vi så småningom blev sugna på middag och i gamla stan låg det ett nytt hamburgerhak som vi ville prova. Stället heter Barrels Burgers & Beers och serverar goda öl med goda burgare (bara okej pommes) men har en ocharmig lokal med ännu mindre charmig personal. Kan rekomendera maten och ölen i alla fall! När vi ätit upp måste jag snabbt gå tillbaka till t-centralen för jag och Josse har köpt biljetter till X, en teater uppsatt av Unga Klara, på rekomendationer av Cissi. Josse hade dock missuppfattat tiden så hon missade det och Jesper fick följa med istället! Teatern var helt sjukt bra och den spelades in för SVT (tror jag) så den kommer kunnas ses online förhoppningsvis och då rekomenderar jag verkligen alla att göra det! Sjukt viktig och bra föreställning om rasism. När teatern var slut var både Jesper och jag väldigt rörda av det vi sett så vi pratade lågmält om det vi hade sett medan vi promenerade bort till hötorget och sa hejdå. 
2015, min vardag | |
Upp