19 November 2015

I tisdags och onsdags förra veckan var jag i full gång med förberedelserna av min fest och födelsedag (när jag inte jobbade). På tisdagen åkte jag hem till Ellen efter jobbet för att göra egna tatueringar! Ellen målade, fixade i photoshop och jag skrev bakåfram med Ellens fina pennor. Vi hade jättekul, kom på jätteroliga idéer på tatueringar och det visade sig att tatueringarna skulle bli en succé på festen sen. Onsdagen var dagen innan min födelsedag och efter jobbet fick jag skjuts hem till Bromma där jag som true blogger förberedde blogginlägg för de kommande dagarna inför min födelsedag och festdagen innan jag somnade. 

 
Lobster Rolls med pommes! 

Fina mamma <3

Väcktes sedan på torsdagsmorgonen av att min familj kom in sjungandes med Doris, presenter och en croissant. Fick en massa fint (materiella ting <3) och min syster hade kommit hem från sin kompis kvällen innan bara för att kunna vara där och fira mig på morgonen. Efter att familjen gått iväg till jobbet/skolan somnade jag om en stund innan jag själv gick upp för att äta frukost, göra mig iordning och sen åka in till stan där jag skulle äta lunch med mamma på Burger and Lobster. Mamma tog en burgare och jag förvånade mig själv med att ta en Lobster Roll. Den var å andra sidan sjukt god så klagade inte. Det var som en lyxig korv med bröd men med hummer istället för korv och briochebröd istället för korvbröd, på det hade de skirat smör och så fick man jättegoda pommes till. Efter att mamma och jag ätit lunch promenerade jag den korta sträckan hem genom regnet medan hon skyndade tillbaka till jobbet.

 
Min fina pojkvän <3

Friterad Pakora. 

Vegetarisk Tikka Masala med färskost.

Väl hemma började jag städa och fixa i lägenheten inför min fest dagen efter och innan Jesper kom hem. Blev mestadels klar och när Jesper kom så fick jag två presenter; en bok och ett bestickset med guldiga bestick (de är så fina, vill byta ut alla mina bestick mot guldiga nu)! Efter ett tag tog vi oss ut på stan, vi sopsorterade och gick förbi systemet för att köpa alkohol till festen. Vi hann knappt hem för att lämna sakerna innan vi blev tvungna att skynda bort till Medborgarplatsen där vi skulle äta middag på Shanti. De har den godaste indiska maten och jag åt både förrätt och varmrätt; Pakora och sen Tikka Masala med Papadams. Efter middagen åkte vi hem till mig igen för att äta efterrätt, se på film och somna ihop. 
2015, min vardag | |
Upp