flera farväl på en dag

Dagen efter den sista utgången i Stockholm var jag rätt så bakis, men när man har mindre än en vecka kvar innan sin resa blir det ingen vila. Så jag tillbringade dagen med att planera med Matto, packa ihop min lägenhet, skicka över mina växter till mormor och sen även äta middag i Bromma. Träffade mormor en sista gång innan jag skulle resa vilket var mysigt, hon är så knäpp min mormor men himla fin. Och den enda i min familj som jag litar tillräckligt på för att ta hand om mina växter. 
 
Babe <3 
 
Jag åt en (vad kan bli årets enda) semla!
Mimosa vs Bellini.
 
Whiskey Sour vs Amaretto Sour. 
 
På måndagen sen hade jag egentligen bara en plan och det var att träffa Lollo en sista gång innan min resa. Vi träffades på ett café på Karlavägen där vi åt lunch och jag klämde i mig det jag tror blir årets enda Semla! Lollo var lika snygg som vanligt och jag tycker i alla fall att hon var lite lik Blair från Gossip Girl dagen till ära. När vi fikat klart tog vi oss ut i slasket för att gå till ett Åhlens så att jag kunde köpa torrschampo inför resan, vilket såklart gjorde att vi fastnade i uppemot en timme för att prova olika hårprodukter. Så småningom kom vi därifrån och jag lyckades köpa det jag var ute efter!! Vi gick vidare till Sturehof där vi satte oss och drack drinkar, först tog vi och provade Mimosa vs Bellini sen Whiskey Sour vs Amaretto Sour. Vid sex kom hennes föräldrar förbi och vi gjorde alla sällskap upp till Hötorget där vi sa hejdå för två månader. 
 
Senare samma kväll kom Mikaela, Danne och hans ~tjej~ Sophie hem till mig för att dricka te och hänga med mig medan jag tvättade i princip alla tyger i min lägenhet. Det var jättemysigt och kul att få träffa både Sophie och Danne, den ena för första gången och den andra för ett par månader framöver (när jag kommer hem är han i Bryssel ocg jobbar med viktiga grejer). 
2016, min vardag | |
Upp