Packningshjälp


Med bara två dagar kvar till avgång bjöd jag in dessa två till brunch, det skulle bli sista gången vi sågs innan vi åkte så vi maxade med allt gott vi kunde komma på (plus försökte tömma min kyl)! Vi åt brunch, mös och kramades i ett par timmar innan vi var tvungna att säga hejdå. De skulle fortsätta sin dag och jag skulle fortsätta packa.
 

Senare samma kväll kom Anki hem till mig med en stor påse innehållandes en ryggsäck på 50liter. Hon var gullig nog att släpa med den hemifrån sig hem till mig så att jag kunde prova packa i den för att se om den skulle vara lagom stor till min resa. Innan vi började packa gick vi först och handlade för att laga en sista middag ihop! Det blev bulgursallad som vi såklart lagade alldeles för mycket av så Anki fick ta med sig en matlåda hem från mig. Efter maten började det stora packningsprojektet, gullig som hon är hjälpte Anki till med både tips på hur jag borde packa och vad jag skulle strunta i att ta med. Till slut kom vi fram till att hennes väska nog skulle bli alldeles för liten och vi fick packa ihop alla grejer för att istället röra oss söderut - hon hem och jag hem till Sandra för att låna hennes väska istället. Den visade sig vara perfekt och jag älskar den av hela mitt hjärta <3
2016, min vardag | |
Upp