Dykcert!

Lunch med Matto på Tranquilo!
 
Ingen dålig utsikt..
 
De kommande tre dagarna kom att se rätt lika ut då jag höll på med min dukkurs. På måndagen vaknade jag tidigt för att gå till kursen medan Matto tog det lugnt på hostelet. Vi möttes för lunch någon gång mitt på dagen och jag berättade om allt intressant jag lärt mig, efter en redig vegoburgare gick jag tillbaka och gjorde olika prov för att lära mig allt viktigt jag var tvungen att kunna för att förhoppningsvis få dyka dagen efter. När jag var klar för dagen mötte jag upp Matto och vi gick för att äta middag med våra gringokompisar på våran favoritrestaurang. 
 
Två lyckliga tyskar efter en perfekt vegburgare och en brownie med glass. 
 
På tisdagen fick jag lära mig allt om min dykarutrustning och sen gå ut på mitt absolut första dyk! Det var sjukt kul, häftigt och underbart. Trodde helt ärligt att jag skulle tycka att det var jätteläskigt för tanken på att vara fast under en massa vatten där man inte kan andas eller överleva utan hjälp av en syretank skrämde mig rejält. Men älskade det, så fort man kommer ner under ytan försvinner alla andra bekymmer - min mensvärk kändes inte, tiden går dubbelt så fort och det är svårt att tänka på annat än det som händer där nere under ytan. Åt en snabb lunch efter första dyket och var nere under ytan igen efter bara en och en halv timme. Efter mina två dyk var det slut på dykkursen för dagen så jag promenerade hem, bytte om för kvällen och gick sen med Matto ner till Cafe Desideri. Där väntade två hungriga tyska tjejer som vi hade planerat en vegburgardate med! De hade provat vegburgaren tidigare och tyckte att den var så god att vi också var tvungna att prova, och god var den! Maten försvann sjukt fort och efter den otroligt goda burgaren beställde vi alla varsinn dessert som vi praktiskt taget inhalerade. Efter praktmiddagen gick vi trötta hem och la oss för att sova. 
 
 

Onsdagen 27/1 var det en stor dag, jag skulle nämligen skriva prov och dyka mitt sista dyk innan jag fick mitt dyk certifikat! Allt gick jättebra och innan vi ens hunnit käka lunch hade jag redan blivit certififierad och dykt mitt första dyk "själv". Vi såg så otroligt många fina fiskar; reef sharks, lionfish, angel fish, diverse olika humrar och min absolut bästa en havssköldpadda!!! Jag var så nöjd med hela upplevelsen att jag måste REKOMENDERA ALLA; ta era dykcert hos Dolphin Dive på Little Corn Island, om inte för den bra dykskolans skull gör det för att se den vackra ön. När allt var klart fick jag gå på lunch, var helt slut efter tre väldigt intensiva dagar i solen/havet så resten av dagen tog vi det väldigt lugnt. Vi åt middag på vår bästa restaurang, såg på Grey's Anatomy och somnade tidigt. 
2016, resor | |
Upp