Tisdagsbrunch

Min Parmesan Polenta och pannkakorna under ett lager bacon i bakgrunden.

Under helgen hade jag pratat en del med Hanna och klagat över att allt var tråkigt/ att vi inte hade setts på för länge så vi slog två flugor i en smäll och träffades för en frukost på Greasy Spoon i tisdags (roligt med god mat och roligt att äntligen träffas). Vi möttes upp i medis (efter att jag först sagt mariatorget till Hanna i ren förvirring), promenerade bort till Tjärhovsgatan 19 - lägg det på minnet - och slog oss ner vid ett bord längst inne i hörnet så att det verkligen skulle kännas som en riktig date. Vi beställde in varsinn tallrick med gottis och sen skulle vi dela på en tallrick pancakes! Maten var som vanligt i toppklass och jag har nu provat tre (fem om man räknar pannkakorna) grejer på menyn rankat i följande ordning; 1 Smashed Avocado on Toast med pocherat ägg och svamp, 2 Full Veggie Breakfast, 3 Parmesan Polenta. Vi åt, njöt och pratade om allt som hänt sen sist vi sågs samt spännande grejer som skulle hända i framtiden. Efter att vi ätit oss sprängmätta betalade vi för oss och gick sen bort till Sneakers n Stuff för att spana på skor (OM NÅGON VET VAR MAN KAN HITTA ADIDAS SUPERSTAR SUPERCOLOUR PACK LIGHT PINK I STRL 38 SÄG TILL MIG) en liten stund innan vi sa hejdå och rörde på oss åt olika håll. 

Senare åkte jag till skolan och hade kemilaboration efter vilket jag åkte hem till Jesper för att äta middag och se på tv-serier. 
2015, min vardag | |
Upp