Christinas födelsedag

Majestätisk tacotallrik


Monstertårta

Den 29 November var det dags för den sista Lundbladarens födelsedagen för året! Christina fyllde femton och bjöd över hela familjen + mormor + Lottis pojkvän David på tacolunch och tårta. Jag hade med mig en födelsedagspresent och ett bakistungt huvud som var extremt suget på både tacos och tårta. När jag kom till Bromma hade ingen börjat förbereda någonting dock, så det bakistunga huvudet och jag satte direkt igång med tacosen. Så småningom kom ungdomarna tillbaka från deras jakt på tårtingredienser och satte igång med tårtan. Lagom till att tårtan blev klar var det dags för oss att äta tacos, jag hade gjort egen bönsalsa som blev jättegod (MEGATIPS för den som ska äta tacos (svarta bönor 1 burk, tomater, rödlök, vitlök, kryddor))! Efter tacosen blev det monster tårta, chokladtårtbotten, nutella och grädde mellan bottnarna, daim runt tårtan och sen grädde, oreos och skittles på tårtan. 

Provsminkade mig

Tårtan mättade något enormt och med uppknäppta byxor plockade vi undan för att åka in till stan. Vi droppade av Lotta vid Arlanda Express och gick sen på stan en stund innan vi sa hejdå och åkte till olika hem. Resten av kvällen tillbringade jag framför serier och med att provsminka mig med lite nytt smink jag köpt (<-- vem är jag???).
 
2015, min vardag | |
Upp