Dubbeldate




På söndagen vaknade vi rätt sent efter att ha varit vakna till tre. Vårt mål om dagarna var att komma ut ur lägenheten medan det fortfarande var ljust ute, och det lyckades vi med båda dagarna. På söndagen var målet återigen söder, först förbi weekday där vi köpte varsinn ylle halsduk innan vi gick vidare till Dr Denim så att jag kunde köpa ett nytt par jeans. Efter det var Ida hungrig så vi gick bort till Greasy Spoon för en sen brunch. Hon beställde en English Breakfast och jag beställde deras Pink Rösti med potatis, lax, pocherade ägg och en rödbetshollandaise! Maten var i vanlig ordning sjukt god och vi blev båda sjukt mätta. Vi hängde kvar och pratade lite innan vi var tvungna att gå bort till Medborgarplatsen så att jag kunde ta ut pengar åt Ida (hon hade blivit bestulen på sitt kort innan hon kom hit) innan jag åkte för att möta Jesper i Solna! 



Jesper och jag hade sen en tid tillbaka köpt biljetter till Mockingjay part II på imaxbiografen i Mall of Scandinavia, innan jag visste vilka datum Ida skulle komma, så medan jag var på date med Jesper fick hon roa sig på egen hand. Biografen i MoS är gjord på ett helt annat sätt en andra biografer, när man kommer dit får man gå runt som i en mataffär och handla snacks - det finns till och med kundkorgar man kan stoppa ner sina popcorn och drickor i om det blir för mycket att bära! Sen betalar man för sitt snacks innan man visar biljetterna och går upp till salongerna. Jesper och jag stod i kö bakom Andreas från Alcazar och Sarah Dawn Finer 😎 Filmen sen var bra, den gav resten av serien ett värdigt slut där många viktiga karaktärer dog och äntligen fick man se Katniss välja mellan Gayle och Peeta! Dock var den absolut sista scenen en lame scen helt out of character för Katniss. Slutbetyget blir ett B-. 

Efter filmen gick vi för att äta en sen middag på en av mosets alla restauranger. Vi såg en burger bar (som hette Burger Bar and Grill) där vi slank in och tryckte i oss varsinn burgare med betyget C innan vi hoppade på pendeln för att åka hem.
2015, min vardag | |
Upp