Nudelsoppa med näsan i böckerna

Den här soppan var något av det godaste jag lagat.

Vi köpte jordgubbar som pluggsnacks.

Söt-Ellen!

Så på måndagen (11/5) var det två dagar kvar till mitt nästa sista prov i fysik B och jag var fast hemma med näsan i böckerna. Som tur är har jag kompisar som är lika fast med sina näsor i andra skolböcker så Ellen och jag passade på att plugga tillsammans istället för på varsitt håll. Hon kom hit lagom till lunch så vi lagade en sjukt god nudelsoppa med tofu, sockerärtor, purjolök och svamp. Efter att vi ätit lunch satte vi oss för att plugga och det gick väl inte jättebra för vi hade inte träffats på väldigt länge och behövde lite tid för att catcha upp! Men kvällen var väldigt trevlig och vi fick mer gjort än vad vi hade fått om vi bara hade hängt. 
2015, min vardag | |
Upp