Årets bästa dag

Idag är det den nittonde november, min födelsedag och den bästa dagen på året! I sann ära av firande tänkte jag att vi kunde ta och kolla tillbaka på min födelsedag och hur jag firat den de senaste fem åren. 
 
 
Kristina och jag i köket hos min värdfamilj. 
 
Jag på väg in i köket // Jag och Brandon i köket. 
 
November 2010 bodde jag på Isle of Wight och hade bara någon dag innan min födelsedag fått flytta tillbaka hem till min värdfamilj efter att de hade varit på semester i Indien. Dagen spenderades först i skolan och sen hemma hos Halbada där jag passade på att skypea med svenska kompisar och kolla på en sjukt fin födelsedagsvideo som min dåvarande gymnasieklass (men främst Ellen, Freddi och Sofia) hade gjort till mig. Efter att Halbada och jag ätit middag på favoritstället Hong Kong Express så promenerade hem till mig där alla mina kompisar och min värdfamilj hade hjälpt till och planera en överraskningsfest. Inte nog med att de hade fixat en överraskningsfest, Brandon och Fred hade pratat ihop sig med mina kompisar i Sverige och fått de att skicka födelsedagsvideos till mig. Fick sitta på en stol och se på videos från Cissi, Josse, Sofia, Lovisa, Elin och Rebecca, Isa, Mikaela och Kristina samt lyssna på en låt som Fredrik hade gjort till mig. Efter den sista videon som Mikaela och Kristina hade gjort tillsammans vände jag mig om och de stod de där i min engelska hall. Checkade av många bucketlistgrejer den dagen och hade en fantastiskt fin födelsedagsfest.
 
Selfie på mitt äldsta/bästa kompisgäng <3 // Josse och Fredrik
 
Lite instagrams från kvällen; maten jag serverade, alla mina kompisar som firade mig, Lisa och Josse, The Birthday Girl, Anna och Fredrik.
 
November 2011 fyllde jag 18! Blev äntligen myndig och skulle få gå ut och dricka alkohol med mina kompisar för första gången. Hade planerat en sjukt stor middag med kompisar från lågstadiet, högstadiet, min första gymnasieklass, min teatergrupp och min andra gymnasieklass. Det var en superfin mix av människor och vi åt en enorm jättegod middag innan vi som var myndiga drog ut till Ace medan mindreåriga kompisar fick stanna kvar och barnvakta min lillasyster för att mina föräldrar var sena. Fick massor av fina presenter och kände mig som The Most Popular Girl in School av att alla kompisar ville komma dit och fira mig. 
 
 
Vi spelade Trivial Pursuit, jag var med Jesper och vi vann!  
 
Blev firad med julfika av mina fina kompisar. 
 
November 2012 firade jag min födelsedag fyra gånger. På självaste födelsedagen blev jag uppvaktad hemma i Bromma av min familj men efter skolan på så åkte jag hem till Mikaelas pappas lägenhet där hon, jag och Elin bodde medan han var i Asien för att bli bjuden på tårta och saft. Samma helg bjöd jag in alla mina favoritklasskompisar för att spela Trivial Pursuit (som jag hade fått av mina föräldrar i födelsedagspresent) och dricka vin. Jag var i samma lag som Jesper, vi kände knappt varandra då och det var den första ordentliga saken vi gjorde tillsammans, och vi vann för det var min födelsedag. Ett par dagar senare träffade jag Cissi, Lisa och Josse för att bli bjuden på julfika. 
 
 
Några dagar innan min födelsedag var Hanna i London och hälsade på så hon bjöd mig på hamburgerdate.
 
Mina fina roomies överraskade mig med en fyra persons fest i vårt vardagsrum. 
November 2013 bodde jag med Jesper, Hannah och Fred i London. Jag hade börjat på TGR åtta dagar innan och hade inte hunnit få några kompisar än och kunde därför inte planera något storslaget. Blev väckt på morgonen av att Jesper, Hannah och Fred sjöng för mig sen fick jag en Pennyboard av Jesper i present. Skypeade också med min familj ett par gånger och fick öppna presenter över videosamtal. Senare på kvällen hade mina roomies köpt massor av godsaker och förberett en liten överraskningsfest för mig i vårt vardagsrum för bara oss fyra. Plus att Hanna hade varit i London en vecka tidigare och bjudit mig på hamburgare.
 
 
Blev bjuden på födelsedagslunch av Elin.
 
 Åt Moules Frites till födelsedagsmiddag som Jesper bjöd på som en födelsedagspresent.
 
De sjöng för mig <3
 
 
Elin, Freddi och jag hängde mest inne i badrummet. 
 
#Squadgoals.
 
November 2014, förra året. Inledde min födelsedag hos min familj i Bromma förra året, pappa och mina systrar väckte mig på morgonen med presenter och sång. Efter att mina syskon gått till skolan och jag ätit frukost med pappa fick jag skjuts in till stan där Elin och jag lämnade presenterna jag fått av mina föräldrar i min lägenhet innan vi tog oss vidare till söder för att äta lunch på Beijing8. När vi sagt hejdå mötte jag upp Jesper och han gav mig en superfin present (min fiolfikus) innan han tog med mig till söder för att bjuda på middag på Bistro Bon. Ett par dagar senare hade jag födelsedagsfest i Ellens gamla lägenhet, den som ligger mittemot min, och hade bjudit in alla mina kompisar som var i Stockholm. Bjöd på tequilashots och guacamole medan de bjöd på tårta, presenter och sig själva. Det blev en jätterolig fest, alla blev kalasfulla och jag hade så himla kul. 
 
 
2015, min vardag | |
Upp