en vecka av jobb

Tisdag till fredag för två veckor sen så jobbade jag i princip bara, men försökte hitta på en mysig grej att göra varje kväll i alla fall! 
 
På tisdagen efter att jag hängt kvar på jobbet i flera timmar så gick jag och handlade middag som jag och Jesper skulle äta tillsammans på kvällen vilket också blev veckans highlight för mig. Vi lagade god mat och när vi ätit klart såg vi på New Girl, vi är nästan ikapp med riktiga världen nu (eller Jesper, för jag har redan sett allt en gång) och jag konstaterar igen HUR BRA den serien är! 
 
Vi har fått in den bästa sortens juldekorationen på jobbet, något som man ska pynta sig själv med såklart. Plockade på mig den här granen så fort jag fick chansen och tog en samling selfies jag skulle vilja kalla The Four Stages of being a Christmas Tree. 
Having a hard time adjusting to the climate in the living room. // Being disappointed about not reaching my full potential. 
 
På onsdagen efter jobbet åkte jag hem och la mig i sängen istället för att gå på AW med jobbet pga trött, fick istället pussa lite på Jesper innan han gick iväg på sittning. När han gått la jag mig tillrätta i sängen för att se på Bones och försökte hålla mig vaken tills han skulle komma hem (och vara jättefull). Jesper är jätterolig när han är full, onsdagen var ett jättebra exempel på det för han glömde bort vad vi pratade om på bara en kvart, han konstaterade flera gånger att skjortan han hade på sig var från COS men han visste inte att han hade en skjorta fråm COS (han hade fått den från mig, kände mig jätteuppskattad när han inte kunde komma ihåg det) och när jag sa åt honom att kolla in i spegeln så vände han sig mot TVn varje gång. Tryckte i honom en toast och såg till att han fick i sig lite vatten innan han somnade så att han inte skulle vara så bakis dagen efter i skolan.
 
Questioning what all these glimmering things on my body are.
 
På torsdagen valde jag att mysa ner mig framför en film istället för att ställa mig och städa/ diska/ tvätta/ vara ansvarsfull. Filmen jag såg hette The To Do List och den rekomenderas v a r m t. MVH en som älskar Aubrey Plaza. 
 
Giving up, dying, shedding my needles. 
 
Sen på fredagen firade jag helgen med bravur, köpte hem ost och kex, satte mig i soffan med en kopp te och såg på Grey's Anatomy. Den perfekta ensamma fredagen. 
2015, min vardag | |
Upp