Perfect Pink Party

Hade fått stora 22-ballonger och helium av mamma!
 
Allt var rosa, till och med godiset.
 
Resten av ballongerna från mamma hängde i sovrumstaket. 
 
Fredagen den 20 november, för precis två veckor sen, var det äntigen dags! Festen jag hade planerat i flera månader skulle äntligen bli av! Hade börjat köpa dekorationer och annat flera månader i förväg, eventet inför festen kom upp på dagen två månader i förväg och jag hade kämpat för att hitta rosa saker som jag kunde servera (finns inte jättemycket rosa i matväg). På dagen hade jag tusen saker att fixa; jag skulle hämta Ida som hade åkt över från Oslo, dammsuga, printa ut tatueringar i Bromma och såklart fixa mig själv inför kvällen. Hann med nästan allt innan folk började droppa in, fick klä på mig och sminka mig när de första gästerna hade kommit men det gjorde inte så mycket för de satte sig i vardagsrummet med varsitt glas och en hel hög med hemmagjorda gnuggisar. 
 
 Andrea, Lisa och Lollo. 
 
 Lisa och Lollo. 
 
Andrea och Hanna (de är matchmakeade bffs).
  
 Anki, Fredrik, Sandra, Jonne, Jesper, Alfred, Erika och Linh.
 
 HALLÅ KOLLA PÅ MIG!
 
 Jonne, Erika och Sandra genom Erikas snapchat.
 
Anki, Erika och Sandra.
 
Först kom Anki och hjälpte mig och Ida med de sista förberedelserna, sen kom Andrea, Anna, Christopher och Ellen. Försedde de med varsinn goodiebag innehållandes en tatuering och såpbubblor. De började direkt pimpa sig själva så att jag kunde sminka mig ifred. Sen droppade fler gäster in en efter en; Hanna, Lisa, Lollo (som hade satsat hårdare än någon annan på det rosa temat <3), älvsjögänget, Alfred och Danne, osv. Plötsligt var hallen översvämmad av jackor och skor och vi kunde inte längre få plats alla i vardagsrummet så Jesper, Jonne, Sandra, Erika, Anki och Fredrik satte sig framför TVn i sovrummet där jag hade förberett med MarioKart! 
 
 
Fick ett gäng ballonger av mamma i födelsedagspresent (50 rosa ballonger och 22-ballongerna för att vara exakt), hälften av de hamnade i taket i sovrummet och 2orna ställde jag upp i vardagsrummet. Senare på kvällen var jag såklart tvungen att ställa mig och posea framför de så att folk kunde ta tusen bilder och lägga upp värdiga instagrambilder. Det här ovan är ett axplock av cirka 40 bilder på bara mig, det albumet är det finaste jag har. 
 
Andrea. 
 
Anna, Ellen och Christopher.
 
De sjöng Ja må hon leva med helium <3 

Adde (!!), Jonne, Erika, Sandra och Anki. 
 
 Jesper (som håller hand med Jonne) och Acke. 
 
 
Tror inte jag var på en och samma plats i längre än tio minuter och innan jag hade hunnit sätta mig ner och bli tatuerad hade halva kvällen redan gått. Men det gjorde inte så mycket för jag var omringad av mitt bästa folk, med bra musik och hade jättekul hela tiden med alla. Fick en flaska bubbel av Kornelia och hennes flickvän Malin som jag började halsa ur som den highclass lady jag är. När klockan hunnit bli lite mer kom även Adde från jobbet och Acke förbi efter att ha varit ute med sitt jobb. Det var såååå kul att Adde kom för vi umgås aldrig privat men plötsligt så var han där på min fest och satt i mitt sovrum och hade deeptalk med alla girls och Jonne. 
 
 Dancing queens.
 
Hade gjort mina bästa quotes till tatueringar som Ida och jag matchade // Mitt bästa partytrick (aka alkoholförgiftning). 
 
 Hade på mig en gammal top från BikBok och en rosa kjol från Only (via Zalando).
 
 <3 
 
 
 Mot slutet av kvällen såg bordet snarare ut såhär och inte alls lika fint som det var när kvällen startade, och tur är väl det för det om något är ett tecken på en bra kväll! 
 
Efter timmar av dans, tatuerande, mys, prat, skratt, poseande och tv-spelande började folk droppa av en efter en. Till slut var det bara en sovande Ida och jag kvar så jag plockade ihop lite av det värsta innan jag snabbt somnade bredvid henne i min säng. Kvällen och festen var så sjukt lyckad, tatueringarna var en hit och allt överträffade mina förväntningar. Älskar mina kompisar, de är så h i m l a bra! Tack alla för att ni kom, kvällen var Perfekt.


 
2015, min vardag | |
Upp