En underbar jävla jul

Helena Bergström kom upp på scenen. 
 

Sen kom resten av manusförfattarna upp.
 
I tisdags var det bioklubbens medlemskväll och de visade En Underbar Jävla Jul! Jag är inte ett stort fan av svensk film för vi är av någon anledning inkapabla av att göra en feelgoodkomedi så jag var inte jättetaggad på filmen, men gratis är gott så jag följde glatt med. Vi kom dit, plockade på oss varsin gratits popcorn och dricka innan vi gick in i salongen. Där inne blev vi överraskade av ett besök från Helena Bergström, Edward Af Sillén och Daniel Réhn. 
 
 
Filmen var också bättre än väntat, rolig i sina stunder och riktigt hemsk i andra. Skådespelarinsatserna var verkligen otroligt bra! Men min favoritdel av filmen var att den utspelade sig i Nockeby. Huset de är i ligger på Nåsvägen bara ett stenkast från där jag bor, de vandrar runt på Leksandsvägen som är vägen nedanför min och sen sitter de på Nockeby Torg. Kan faktiskt rekomendera filmen, det är en dramakomisk julfilm med bra skådespelare om annorlunda famijlesituationer och hur andra familjemedlemmar hanterar det. 
2015, min vardag | |
Upp