Kulturtisdag

Bokpoesi!

Det här var min favorit!

Tuttar!!

Såhär stor var utställningen..

Lollo + bröst

I tisdags efter att ha jobbat leverans åkte jag hem, duschade och mötte upp Jesper för att äta en snabb lunch. Vi gick upp till thaien på hörnet Malmskillnadsgatan, Apelbergsgatan där jag alltid köper thaimat för den är billig och jättegod! Efter att jag bokstavligen talat slängt i mig maten sa jag hejdå vi ses om ett par timmar till Jesper och åkte till t-centralen (ja jag åker en hållplats mvh tidsoptimist) där jag mötte upp Lollo i kulturhuset för att kolla in Lava. Lava är en plats för ungdomar mellan 14-25 dit man kan komma för att låna böcker, lära sig DJa, hänga, lära sig använda 3D-printern och göra annat kreativt i en safe miljö. Vi gick dit för att Lollo hört talas om en bröstutställning vid det briljanta namnet Tuttar! Utställningen var väldigt liten (iprincip bara det som syns på bilden) så vi blev lite besvikna, jag var däremot jätteimponerad av Lava! De hade en avdelning på sitt bibliotek med bara sexböcker och biografier där vi slog oss ner och bläddrade igenom böckerna. Det sista vi gjorde innan vi gick vidare var att sitta och kolla på 3D printern, tycket det är så coolt med 3D printing och det känns inte längre omöjligt att vi en dag kommer kunna printa mat vi ser online (givet att man har receptet).


Lollo + blommor

Carro + blommor

Älskade färgen på de här rosorna.

 Efter Lava tog vi oss ut på stan, vi kollade i några butiker runt Tc och kollade igenom bottenvåningen på NK innan vi slog oss ner på Espresso House på regeringsgatan. Där satt vi och pratade om böcker och om hur Lollo ville bli mer kulturell. Med löften om att Lollo skulle få låna böcker rörde vi oss hem till mig en kortis där hon fick låna Det Handlar Om Dig av Sandra Beijer, The Perks of Being a Wallflower av Stephen Chbosky och An Abundance of Katherines av John Green. Sen sa hon och jag hejdå för jag och Jesper skulle gå på bio, men det tar jag i ett annat inlägg. 
2015, min vardag | |
Upp