Oslo part 1

Ida på Munchies.
 
Jag satt och funderade på när våra burgare skulle komma!
 
Amanda stuffade en turkey!
 
Gäster runt middagsbordet.
 
Maaaaat!
 
En bild där Ida är fin och en bild där jag är fin!
 
Amanda och Henrik!
 
Victoria och Eveline (som också fyllde år, dagen till ära)!
 
Efter att jag sagt hejdå till Anki och hoppat på bussen väntade sju och en halv timme av halvsovande, serietittande och bildredigerande innan jag äntligen var framme i Oslo 05.50 på nyårsmorgonen. Ida hämtade mig på bussterminalen och efter att vi kramat varandra riktigt hårt en stund åkte vi hem till henne och sov ytterligare några timmar. Strax efter elva vaknade och vi var snabbt tvungna att hoppa i kläderna för att sen gå ut och möta Amanda på stan, hon kom nämligen kånkandes  ett bord vi skulle ha till nyårsmiddagen och hon behövde hjälp att bära! Efter att vi ställt in bordet i vardagsrummet så dekorerade Ida och jag klart lägenheten medan Amanda började med maten, hon skulle göra en hel kalkon i ugn med stuffing och allt! När allt var i princip klart gick Ida och jag ut på stan med förhoppningar om att hitta något ätbart till lunch. Vi svängde först förbi Starbucks Torggate där hon jobbar för att köpa med oss varsin Refresha Cool Limeoch så att jag för första gången fick se var hon jobbar! Sen gick vi till Munchies som Ida sen länge påstått ska vara godare än Flippin Burgers, men efter att ha smakat deras burgare kunde jag snabbt konstatera att det inte var sant - inte så konstigt dock när Flippin har världens bästa burgare, så gå till Munchies för deras burgare är goda, de är bara inte bäst i världen. 
 
När vi kom hem sen gjorde vi oss iordning för kvällen. Jag i en sammetsjumpsuit, Ida i en sammetsdress och Amanda i en sammetsklänning (ytterligare två av gästerna bar också sammet). När vi alla var skitsnygga började gästerna droppa in en efter en, några med mat i händerna och andra med oanständiga mängder alkohol. När kommit och folk fått en chans att hälsa på varandra så satte vi oss till bords, väldigt noga utplacerade av Ida och Amanda, för att sen alla bli presenterade för resten av gästerna av kvällens värdinnor. Efter det var det bara att hugga in, det fanns så mycket mat och allt var otroligt gott! Inför middagen hade Amanda och Ida förberett uppdrag för alla att genomföra under kvällen, varsinn liten lapp låg i ens bordsplacering  med uppdrag som håll i ett tal under middagen eller hångla med en person under kvällens fest. De som skulle hålla tal hade förberett sig lite innan och gjorde ett makalöst bra jobb. Det sista som sades innan middagen avslutades var att det efter middagen skulle hållas en fest bara fem minuters promenad bort hos Andrea, så när alla var klara och klockan närmade sig nio gick alla gäster dit medan Ida och jag stannade kvar och städade. 
 
Stora tomtebloss.
 
Här är hon lycklig min fina Ida.
 
Alla kompisar uppe på taket innan tolvslaget!
 
Kristoffer, Åsmund, ---, Ida!
 
Åsmund och jag dansade stenhårt.
 
Ida aka one classy bitch!
 
Kristoffer, Therese och Åsmund som körde posing session i hallen.
 
Jag med mina nyfunna bästa vänner.
 
Posar till döds.

Vi lyckade städa undan allt på bara en timme, så att det skulle vara mindre tungt att gå upp dagen efter, och när vi var klara gick vi också hem till Andrea. Väl där var festen i full gång, några spelade beerpong medan andra stod ute på balkongen och rökte - typiskt festbeteende. Jag fick hälsa på flera av Idas kompisar som jag inte sett på två-tre år och alla verkade lika glada att se mig, vilket kändes otroligt fint. På tolvslaget sen skyndade vi oss alla upp och ut på Andreas takterrass där vi hade utsikt över hela Oslo i alla väderstreck. Tomteblossen kom fram och vi räknade alla ner i kör för att sen tjuta Gott Nytt År precis på tolvslaget. Jag fick en puss av Ida och sen kramades vi alla medan nyårsraketerna brände av runt omkring oss. Strax därefter var Ida, Andrea och jag på väg ner för trappan och in i lägenheten igen, vi satte på Happy New Year och sjöng för full hals tills alla andra kom ner och festen fortsatte. Resten av kvällen var ett töcken av dans, skratt, prat och fotograferande. Träffade så otroligt många fina människor som jag hoppas att jag får träffa igen och när klockan slog fyra fick jag (med hjälp av Andrea) väcka Ida och släpa henne hem. 
2016, resor | |
Upp